GRATIS koncert i Randers ugen med Lucie Hendry på harpe og 2 jazz musikere
august 10 @ 16:00 - 18:00
Mød den fænomenale harpe-spiller, som med inspiration fra det skotske højland vil dele sin vision. Med mulighed for at tale om tro.
Lucie Hendrys debutalbum, Land of Eden (fra 2023), viser harpen som instrument i et nyt lys, hvor hun fletter sine skotske folkemusikrødder sammen med påvirkninger fra den nordiske jazzscene og andre steder. Hun brænder for at inspirere til at genskabe miljøet og leve i harmoni med naturen. Lucies tid i Danmark har haft en dybtgående indflydelse på hendes arbejde og musikalske retning. Resultatet er et debutalbum med original musik, der sprudler af musikalsk nysgerrighed, samtidig med at den respekterer de rødder, som hendes musik er vokset fra. Hun har selskab på Land of Eden af to danske jazzmusikere, Dennis Iversen (elguitar) og Christoffer Skovhus (trommer).
I april 2026 udgav Lucie sit andet album, Ashes to Art – en refleksion over at navigere i livets skiftende årstider, spejlet i naturens cyklusser i skove, have og jord.
På Operaens hjemmeside kan der bestilles stegt flæsk og persillesovs til 125kr. Spises kl 18 i Operaen.